Kapavka - Pohlavní choroby

Kapavka se řadí mezi další z nejčastějších pohlavních chorob. Projevuje se hlavně hnisavými záněty pohlavních a také vylučovacích orgánů. Přenáší se pohlavním stykem a také z matky na plod.

Inkubační doba

Inkubační doba u kapavky je obvykle 2-14 dní, přičemž u mužů se obvykle projeví začáteční příznaky mezi 3-5 dnem po nakažení. U žen je to pak většinou mezi 4-8 dnem po nákaze. Avšak je také možné, že se symptomy nákazy začnou projevovat až mnohem později, někdy také až za několik měsíců.

Diagnostika kapavky

1. Barvící test

Provede se výtěr výtoku z pohlavního orgánu, vzorek se poté barví a nakonec se pomocí mikroskopu určí, zda pacient trpí Kapavkou. U žen však může být tato metoda nepřesná, proto není tak často používána.

1. Výtěry moči

Mnohem spolehlivější formou, jak zjistit, zda je pacient nakažen Kapavkou, je pomocí moči. Ze vzorku moči se dá poměrně snadno určit, zda je pacient nakažen či nikoliv. Tato forma je zároveň velmi přesná.

1. Kultivační test

Provedený výtěr se umístí ve sterilní nádobě a nechá se minimálně 2 dny kultivovat. Vzhledem k tomu, že je test velmi citlivý, je možné díky němu spolehlivě odhalit Kapavku.

Příznaky Kapavky

Nákaza u muže

Nákaza u ženy

Pálení a řezání při močení, Hnisavý a velmi hustý výtok, bolest varlat, prostaty. Při neléčení může způsobit až NEPLODNOST

Výtok, Krvácení, časté močení, záněty děložního hrdla, křeče, bolestivost až NEPLODNOST

Léčba Kapavky

Kapavku je třeba začít léčit včas. K léčbě se užívají antibiotika. Po dokončené léčbě jsou nutné pravidelné návštěvy lékaře, který jednou za čas provede testy znovu, aby si byl jist, že nemoc byla zcela zničena.
Nejúčinnější prevencí je stálost sexuálních partnerů a používání prezervativu.