Genitální opar - Pohlavní choroby

Genitální opar se řadí k dalším velmi častým onemocněním, přenášených především pohlavním stykem. Genitální opar je onemocněním původu virového a je způsoben virem nazvaným Herpes Simplex.

Faktory, které mohou tvorbu genitálního oparu vyvolat

Genitální opar lze popsat jako drobné pupínky v oblasti genitálií. Jakmile jsme jednou virem infikování, může se kdykoliv ztratit a opět se vracet, (podobně jako je tomu u oparu rtu). Existují však faktory, které mohou onemocnění přímo vyvolat.
Patří mezi ně zejména:

• Zvýšená fyzická zátěž
  • Zvýšená psychická zátěž
  • Těhotenství
  • Hormonální změny (například změny v době menstruačního cyklu)

Příznaky nemoci

Genitální opary se řadí mezi onemocnění velice nepříjemná a bolestivá. Toto onemocnění je vysoce nakažlivé a to bohužel i při použití kondomu. Genitálním oparem mohou trpět jak ženy, tak i muži, avšak příznaky jsou u obou pohlaví odlišné.

Příznaky nemoci u mužů

Příznaky nemoci u žen

Zvýšená citlivost v oblasti genitálií, problémy způsobené se sexuálním stykem, možnost rozšíření oparu na jiné části těla či na partnera

Riziko zanesení oparu také do močové trubice, bolestivé močení, silné svědění, může způsobit až RAKOVINU DĚLOŽNÍHO ČÍPKU

Léčba genitálního oparu

Genitální opar se léčí pomocí předepsaných antibiotik. Nejlepším způsobem, jak se této nemoci vyhnout je prevence a také stálost sexuálních partnerů. Dále pak také používání prezervativu a dodržování zásad správné hygieny.